Druhý rozhovor s Radiousem o Rome 2 Total War!

Xj0aIoP

Po měsíci a něco Vám přinášíme druhý rozhovor s úspěšným českým modderem Radiousem. Rozhovor opět opatřil Iulianus z našeho fóra, za což mu děkujeme. Celý rozhovor najdete uvnitř toho článku…

Nejdříve bych Vám chtěl pogratulovat k velké popularitě a úspěchu Radious módu pro Total War: Rome II. Věřím, že se v nejbližších týdnech a měsících dočkáme dalších verzí, které napomohou tomu, že se Rome II stane tak slavnou jako její předchůdce. Tím se dostávám k první otázce:

R: Děkuji, úspěch je trochu větší než bych sám čekal, musím přiznat, že 90 000 stažení za 1 týden je číslo astronomické.

Otázky ohledně Rome II hry

1. Měl jste problémy se hrou ( propady FPS, méně kvalitní textury ) jako určitá skupina hráčů nebo jste měl štěstí jako já a tyto problémy jste nezaznamenal a jaký je Váš názor na ně?

Radious: Díky určitým modifikacím jsem některé tyto chyby dokonce vyhledával, abych se je mohl pokusit odstranit Grafické chyby jsem u sebe nijak nezaznamenal, propady fps obecně také ne, hra je celkově dost špatně optimalizována, protože když se vám cuká v některých momentech i přetaktované 6ti járo, s 16gb ram a gtx780, tak asi nebude něco v pořádku.

2. Za jakou frakci jste hrál jako první a jaké frakce je Vaše nejoblíbenější?

Radious: Samozřejmě, že za Řím Oblíbenou frakci, ale rozhodně nemám, všechny mi přijdou zajímavé a po pořádných vylepšeních a úpravách doufám, že dokáži nabídnout hráčům dostatečnou zábavu at už si vyberou jakoukoli frakci.

3. Jak hodnotíte systém diplomacie a vnitřních bojů uvnitř jednotlivých frakcí?

Radious: Diplomacie by byla celkem na klasické TW úrovni, kdyby pořádně fungovala, bohužel jak víme, s umělou inteligenci budou mít moddeři a hlavně CA hodně práce. Chybějící „family tree“ je poměrně dost velká škoda, myslím, že se v tomto ohledu měl zachovat původní systém, který měl přidat a rozšířit jeho možnosti. V Rome 2 tam něco naklikáte, je v podstatě jedno co, žádný velký efekt na hru to nemá a tak to ani nemusí moc řešit, to je škoda.

4. Osobně jsem čekal, že AI se bude na obtížnost hard a very hard chovat lépe především nebude dělat přímé útoky a bude se snažit vytvářet léčky a obchvaty. Jste vy s chováním AI spokojen a kde vidíte prostor pro zlepšení?

Radious: V žádném případě, AI je jedna z nejhroších věcí na Rome 2. Zlepšení ne může, ale musí být úplně ve všech ohledech, aby AI byla aspoň průměrná. AI v kampani potřebuje snížit pasivitu, to se v určitých místech snažím dělat sám, ale Battle AI nemůže být modována, to musí dělat CA a tam je zapotřebí komplexní změny.

5. Jak se Vám líbí podoba multiplayeru?

Radious: TW hry nikdy o mp nebyly, v Rome 2 je oproti Shogun 2 osekaný snad až na kost, opět si myslím, že dost zbytečně. Když bude coop kampaň fungovat, tak to bude asi nejdůležitější část na MP.

6. Můžete říci, co se Vám na Rome II líbí oproti prvnímu dílu a naopak?

Radious: To by bylo na hodně dlouho. Když přeskočím všechny různé bugy/grafické chyby a umělou inteligenci, tak Rome 2 přesně odpovídá naší době. Rychlejší, menší, méně možností, jednodušší. Pro masy. Jen je otázka, jestli tohle hráči TW her opravdu chtějí, podle reakcí si myslím, že změny v TW hrách tak velké jako přinesl Rome 2 nejsou příliš vítány. Když už, tak rozšiřovat a ne brát tam, kde to není třeba.

Otázky ohledně moddingu Total War: Rome II

7. Proběhl modding summint CA a co bylo jeho závěrem?

Radious: Pokud vím, tak ještě žádný druhý summit nebyl, CA ted má trochu jiné starosti myslím :-)

8. Radious Mód se skládá z několika sub-módu. Pro mě byl zásadní, jako pro mnoho hráčů, AI mód, kterým jste značně oživil herní zážitek. Můžete prozradit, kolik jste musel změnit parametrů nebo napsat řádek kódu k dosažení výsledku?

Radious: To jsou stovky/tisíce změn. Modování Ai je jedna z nejsložitějších věcí na moddingu TW her. Změny nejsou jasně viditelné, musí se opatrně postupovat a hlavně chybí přístup k hlavním položkám, takže možnosti jsou dosti omezené jak ovlivňovat umělou inteligenci. Ale dokud bude prostor pro zlepšení (a že je ho v Rome 2 požehnaně) a bude tu ta možnost upravovat, tak s tím jen tak nepřestanu :-)

9. Můžete říci, jak moc se změnil kód oproti Shogun 2: TW, jak moc jsou šifrované soubory a jakého stupně modifikace chcete dosáhnout a jak moc lze hru modifikovat?

Radious: Jsou si dosti podobné, styl modování změněn v jádru nebyl, až na určité časti, jako modely postav – ty se teď mění mnohem lépe a rychleji. Klasické modování je stejné, až na to, že CA přeházeli spoustu tabulek a souborů a ty co něco dělaly v Shogun 2 už nemají v Rome 2 žádný efekt a tak je třeba hledat co je kde Myslím, že ve výsledku bude modování stejné jako v Shogun 2, pokud CA nevypadá opravdu parádní nástroje.

10. Co říkáte na komentář CA, že hodlají poskytovat „Plnou„ podporu modderům?

Radious: Co jiného by také měli říkat, moddeři jim zvětšují prodeje, udržují hry naživu po spoustu let a opravují chyby někdy i rychleji než samotní tvůrci, to vše zadarmo a pro dobro všech ostatních. podpora takových to lidí je celkem logická ze strany tvůrců.

11. Jaké nástroje používáte a přejete si k vytváření, v souvislosti s prohlášením, k dalšímu vývoji Vašeho módu?

Radious: Nástroje používám převážně PFM (pack file manager), který neustále upravujeme, aby byl co nejpoužitelnější pro Rome 2, dále to je EditSF, notepadd++ a grafické programy pro úpravu artistických částí hry. Oficiální nástoje ještě nejsou, dříve jak za rok bych je nečekal.

12. Tvůrci Rome Total Realism oznámili návrat. Jak vnímáte tuto konkurenci?

Radious: Určitě pozitivně, každý kdo chce hru vylepšovat a nabízet pak ostatním svoji práci je v komunitě vítán. Mod má spoustu fanoušků, jen se bojím, ale aby tvůrci nebyli zklamáni z možností co vše budou schopni změnit, přece jen doba modování se od dob Rome 1 dost změnila.

13. Jaká jsou Vaše plány do následujících měsíců ohledně Vašeho módu a odhady vývoje moddingu okolo této hry?

Radious: Vylepšovat, balancovat, přidávat. Klasický Radious styl. No a samozřejmě vydávat ty nejlepší Unit Packy. Barbarian Invasion byl včera ohlášen a myslím, že se bude líbit všem fanouškům

http://www.gamefront.com/total-war-r…pport-modding/

Na závěr Vám chci moc poděkovat za Vaši práci a čas, kterou pro tuto hru provádíte.

Na závěr přidáme ještě Iulianusův pohled:

Je mi líto co musím napsat, ale jako dlouholetý fanoušek série Total War, který hrál od prvního Shoguna do nynějšího dílu se musím sám sebe ptát:

Proč tvůrci neposlouchají a výrazně nepodporují moddery všemi prostředky, které mají? Proč nevytvářejí hru, dle úspěšných modifikací a štvou proti sobě takové kapacity jako Darthmod a mnohé další, kteří pro ně jsou více než 40% navýšený rozpočet a dvojnásobek lidí?
Proč Radious a jemu podobní dokáží vytvářet Unit packy a opravovat chyby, rychleji a efektivněji než samotné studio a copak nevidí úspěchy módu jako DayZ, kteří dokáží posunout hru ke prospěchu všech zainteresovaných stran?
A Hlavní otázka v mé hlavě zní:,,Proč se z CA stává moloch, využívající svoji minulost a snižuje se k vytváření laciné marketingové COOL videa, Awesome a Cool letmý frázím a předváděcím akcím nereprezentující kvalitu hry?

Co ovšem Rome II chybí je hloubka všech jejich částí. Je hezké mít 700 jednotek, desítky frakcí. Co je to naplat, když boje probíhají stále stejně, přiblížit, Ai stupid se vrhne na falangu, pošle podpory, uteče, konec. To vše na obtížnost Very Hard. Kde jsou močály, kopce, meze, jezírka, potoky, řeky, vlivy převýšení, nemožnost uspořádání flangy v lese, neshůdnost terénu. Vše, co rozhodovalo mnoho bitev. Bitevní pole alespoň vzdáleně připomínající krajinu.. nikoliv rozpláclou texturu… Marnost nad Marnost
S Pozdravem Iulianus

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Click to Insert Smiley

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette