Rome 2 Total Realism – rozhovor!

e4KPeLk

Zdravíme Vás,
dnes, nám poskytl interviewu jedna z největších osobností TW komunity JaM. Tohoto nadaného vývojáře můžete znát jako autora velmi populární modifikace Empire Realism. Nyní je členem týmu, který vyvíjí následovníka jedné z nejlepší a nejpřevratnější modifikace v celé sérii TW, která by měla brzy spatřit světla Vašich obrazovek a jejíž jméno se bude nést do samotného Říma.

Dámy a
pánové, dovolte, abychom Vám představili Rome 2: Total Realism a cenné informace, jež následují:
Otázka: Můžete prozradit něco málo o sobě a především, jak dlouho hrajete hry ze série Total War?

TW hry hrajem v podstate od dob Medieval TW,no v zbierke mam vsetky casti.

Otázka: Co Vás na sérii Total War zaujalo?

Najviac asi prepojenie strategickej a taktickej casti. Hry ako Europa Universalis maju skvele prepracovanu strategicku cast, no po bitky su len „suboj“ cisel, v com je velka vyhoda TW serie a asi aj hlavny dovod preco ma tolko  fanusikov.

Otázka: Za jakou(é) frakci(e) hrajete nejraději?

M2TW to bolo Spanielsko, v Empire zasa Anglicko. NTW za Napoleona. Shogun2 som vaznejsie nehral, no a v Rome 2 su to zatial Rimania.

Otázka: Jaký díl(e) ze série TW považujete za velmi dobrý(é) a ke kterému(ý) se vracíte?

Moja srdcovka je Empire. 18. storocie patri medzi moje oblubenejsie, a aj ked Empire TW je v zaklade spracovany dost katastroficky, bavi ma asi najviac. v podstate moj prvy vacsi mod bol prave pre ETW – Empire Realism, a stale sa k  nemu dost casto vraciam. Kazdopadne ER nema prakticky nic spolocne s tym ako sa hralo ETW.

Otázka: Jaký je váš názor na Total War: Rome 2 (dále jen TW:R2)?

Je to hra ktora ma potencial, no vidiet ze CA nemala taku volnost ako by chceli a SEGA im stala za chrbtom. Vela veci je velmi zjednodusenych, zakladne mechanizmy su prekopane aby ich pochopili aj skolkari, co je dost skoda, kedze  Total War seria nebola nikdy urcena pre casual hracov.

Otázka: Jelikož hraji hry TW od jejich začátku, tak jsem se na TW:R2 velmi těšil. Bohužel, mě nemile překvapil stav vydané hry. Prozradíte našim čtenářům Váš názor na tento problém, a jak na hru po třech měsících nahlížíte a kde vidíte potenciál TW:R2 vy?

Zacnem oklukou – R2TR team sa dal dokopy par mesiacov pred vydanim hry. Urcite zakulisne informacie sa k nam dostavali skor ako bola hra vydana, no da sa povedat ze sme boli dost nemylo prekvapeny stavom hry po vydani. Kazdopadne,CA  poskytla komunite suborovu strukturu celkom rychlo, vdaka comu chlapci ako Daniu velmi rychlo upravili comunitne tooly pre R2. Z technickeho hladiska je v R2 ovela viac moznosti ako v predoslych hrach. Velke mnozstvo veci ktore boli  hardcoded, su teraz uplne dostupne.. no tiez sa v niektorych pripadoch struktura suborov zmenila k horsiemu.

Otázka: Na kterých místech v TW:R2 vidíte nedostatky a naopak jaké části shledáváte za dostačující?

Najviac ma mrzi zjednodusovanie bojovych prvkov a celkove zameranie na SANDBOX hru.

Otázka:Máte nějaké přání, které by se měli objevit v TW:R2 a představu budoucího obsahového naplnění?

Osobne by som privital ak by CA trochu prepracovala bojove animacie, pridala animacie pre sekery a dlhe mece (animacie pre sekanie). popripade by mohli prerobit namorne boje ktore su asi najslabsie zo vsetkych..

Otázka: Jste spokojen s diplomacií a vnitřní politikou v TW:R2?

Diplomacia a vnutorna politika je nanestasie spravena velmi povrchne, dufame ze CA este co to zmeni. Ak by sa tak nestalo, mame v zalohe plan ako to trochu vylepsit pomocou skriptovania (clenom R2TR je T.C. ktory je asi najlepsia kapacita co sa tyka skriptovania na TWC)

                                                                                         Modding
Otázka: Mnoho příspěvků od hráčů na fórech (wiki. Totalwar.com a Twcenter.net) požaduje od CA plnou podporu modderské komunitě. Jak tuto podporu vnímáte?

Ako som uz spomenul, CA nam poskytla info o suborovej strukture prakticky v den vydania hry,co umoznilo upravu comunitnych toolov. V minulosti to nebolo pravidlom, napr pri ETW sme stravili minimalne rok, kym sme boli schopni  identifikovat vsetky hodnoty v suboroch.. CA tiez ohlasila ze sa uskutocni dalsi Modding Summit, kde planuju viest otvorenu diskusiu s komunitou (aj ked osobne si myslim ze by neuskodilo keby tu diskusiu viedli stale.)

Otázka: Jste významný představitel Česko–Slovenské TW modding scény a řadíte se po bok tak výjimečných modderů jako je Radious, Methoz etc. V čem spatřujete, že Slovensko–Čeští moddeři dokážou dosáhnout takto významných úspěchů?

Osobne to tak neberiem, som len niekto koho hrat TW hry bavi, zaujima sa o historiu, takze ma bavi upravovat si hru podla vlastnych predstav. S kazdou novou hrou sa objavi dost talentovanych ludi ktori sa rozhodnu pracovat na modoch, so mnou to bolo rovnake, moja prva skusenost bola pri M2TW, no na plno som sa tomu zacal venovat az pri ETW. Za ten cas som spolupracoval s vela modermi z ciech ci slovenska, no aj z polska, nemecka, usa, atd.. jediny rozdiel ktory  spatrujem je ze s ludmi na opacnej strane zemegule je tazsie nieco prebrat kedze spia ked mame den

Otázka: Domníváte se, že pravé “Zlaté časy modifikací“ nastanou teprve po vydání nástrojů od CA?

– V podstate momentalne od CA „potrebujeme“ len Map editor, a k tomu by nezaskodil editor pre rigid modely. „Zlate casy“ v podstate zacnu ked bude hra plne vypatchovana, kedze v podstate kazdy novy patch zvycajne spravi mody  nekompaktibilnymi..napr internu Alpha verziu R2TR sme museli prerabat po kazdom patchi a momentalne ju prerabame znova na patch7, a to je na ceste patch8…

Otázka: Jak na nástroje nahlížíte a jaké jsou Vaše požadavky , aby bylo možné dosáhnout takových možností, které byly viděny v Rome: Total Realism?

V podstate pouzivame PFM Editor tak ako kazdy. Verzia pre R2 vie pracovat aj esf subormi. Kazdopadne R2 co sa tyka moddingu umoznuje veci o ktorych sa RTR teamu predtym ani nesnivalo.

Otázka: Stal jste se členem slavné skupiny stojící za modifikací Rome: Total Realism pro původní Rome:Total War a nyní vyvíjíte Rome 2: Total Realism (dále jen R2TR). Dovoluji si tvrdit, že původní modifikace posunula Rome: Total War o několik stupňů výše. Zároveň zajistila hratelnost na dlouhé roky po ukončení podpory CA. Prozradíte, jak jste se stal členem tohoto týmu?

Par mesiacov pred vydanim hry zacali povodni tvorcovia posledneho RTR VII spolu s tvorcami Roma Surrectum II diskusiu o konverzii pre Rome2. Kedze vacsina z teamu nikdy predtym nepracovala s Warscape engine (Warscape engine je tu od  ETW), rozhodli sa oslovit znamych modderov na TWC, ako napr Bethencourt, ci TC. Kedze v teame potrebovali aj niekoho so skusenostami s BAI (Battle AI) ci combat balancingom, a velmi sa im pozdaval moj ETW mod Empire Realism, kontaktovali aj mna.

Otázka: Prozradíte, jak se odlišuje tým R2TR od původního?

RTR teamy sa menia celkom casto. Ludia prichadzaju a odchadzaju, praca na mode je dobrovolna, a ak niekto strati chut dalej pokracovat, alebo potrebuje pauzu tak jeho miesto zastupi niekto iny. Momentalne sa da povedat ze RTR team sa  nachadza v procese ucenia, kedy sa stari clenovia ucia pracovat vo Warscape. No zaroven stale naberame aj novych clenov, momentalne je dost velky dopyt po schopnych grafikoch.

Otázka: Je možné vyjmenovat 3 – 4 hlavní cíle, které chcete v R2TR dosáhnout?

Hlavnym cielom pre nas je vytvorit mod ktory zachovava historicke principy, kde bojovy system kopiruje skutocnu taktiku pouzivanu armadami. Dat hracovi prostriedky ktore viac sedia k frakcii za ktoru sa rozhodne hrat (napr za barbarov

nebude mozne pouzivat mechanicke delostrelectvo, kedze to vynasli Greci a Galovia ci Germani ho nikdy nemali). Velmi dolezite je tiez to ze sa snazime upravit hru tak aby zvycajne silne staty ako Rim,Macedonia ci Kartago mali sancu prezit prvych par kol a mali sancu vytvorit silne imperia ktore butu predstavovat silneho protivnika v neskorsich fazach hry.

Otázka: Četl jsem, že modifikace R2TR bude uvolňována postupně, dle možností, které engine dovolí a první verze by mela být rozsáhle vylepšená Vanilla. Můžete prozradit něco více?

Uvodna verzia by mala vyjst okolo vianoc, no v podstate pojde tak povediac light versiu ktora pravdepodobne nebude obsahovat graficke vylepsenia,no viac sa bude sustredovat na gameplay.

Otázka: Osobně se mi zdají bitvy a její mechanismy značně zjednodušené a z hlediska hráče nepředstavují velkou výzvu. Respektive většina bitev spočívá pouze k přiblížení k nepříteli a jeho destrukci. Jak na bitevní mechaniky pohlížíte a jak je  máte v plánu změnit v R2TR?

-Toto je presne parketa ktorej sa venujem, k desnemu dnu sa mi pekne rozrasta zbierka knih a studii o sposobe vojny v Staroveku. Mojou snahou je vytvorit bojovy system kde budu fungovat klasicke formacie,kde budu zachovane standardne  takticke pravidla a kde namiesto kamen-papier-noznice systemu ktory pouziva CA,bude platit ovela zlozitejsi system zamerany na moralku, sudrznost, skusenost a trening jednotiek. Vela terajsich „magickych“ schopnosti bude odstranenych a
budu nahradene bojovymi formaciami ktore davaju zmysel v ramci daneho naroda a taktiky aku pouziva. Rovnako sme prepracovali zbrane, stity a brnenia, tak aby lepsie simulovali ich skutocne pouzitie v boji.

Otázka: Chystáte se provést velké změny v kampani, za předpokladu, že engine tyto změny dovolí?

Momentalne planujeme pouzit system 3 kol za rok, ktory ma simulovat 3 rocne obdobia v ktorych bolo mozne v staroveku viest vojnu. zaroven chystame urcite upravy pociatocnych pozicii, no do boducna planujeme mapu kompletne prerobit, no  na to budeme potrebovat aby CA uvolnila map editor pre Rome 2, co predpokladame ze sa stane pocas Modding summitu 6.decembra.

 

Za teno rozhovor děkujeme Iulianusovi a JaMovi Yes

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Click to Insert Smiley

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette